Mondelinge communicatie (innovatie) Competentie 25
Mondelinge communicatie is qua ontwikkelbaarheid gemiddeld te doen. Het betreft het op een begrijpelijke en duidelijke wijze mondeling overbrengen van standpunten, feiten en ideeën. Wat
Luisteren (mens) competentie 24
Luisteren is het kunnen filteren van belangrijke en relevante informatie uit de mondelinge communicatie met anderen. Deze competentie is gemiddeld ontwikkelbaar dit houdt in dat
Kwaliteitsgerichtheid (beheersmatig) Competententie 22
Kwaliteitsgerichtheid is het nauwkeurig werken, waarbij de aandacht is gericht op de totale kwaliteit en details. Ontwikkelbaarheid = gemiddeld Wat is kwaliteitsgerichtheid? De competentie Kwaliteitsgerichtheid
Leren (resultaat) competentie 23
Leren is nieuwe informatie in zich opnemen, dit verwerken en effectief toepassen. Ontwikkelbaarheid is moeilijk maar het is zeker te leren hoe je kunt leren.
Klantgerichtheid (innovatie) Competentie 21
Klantgerichtheid is de (interne) klant centraal stellen door wensen en behoeften te onderzoeken en hiernaar te handelen zonder het eigen zakelijk belang tekort te doen.
Oordeelsvorming (resultaat) competentie 31
de competetentie oordeelsvorming is gemiddeld ontwikkelbaar. Feiten en meningen met relevante criteria tegen elkaar afwegen om tot realistische beoordelingen te komen. Wat is de definitie
Ondernemerschap (innovatie) competentie 30
Ondernemerschap is lastig te ontwikkelen. Het gaat om het signaleren van kansen en mogelijkheden in de markt, zowel voor bestaande als nieuwe producten/diensten, en hierop
Onderhandelen (innovatie) Competentie 29
Onderhandelen is qua Ontwikkelbaarheid moeilijk Het gaat bij deze competentie dat je in staat bent wederzijdse belangen en standpunten af te tasten om tot een
Onafhankelijkheid (resultaat) Competentie 28
Onafhankelijkheid Ontwikkelbaarheid is gemiddeld aan te leren dus qua opleiding en training een goede competentie om mee te starten. Het gaat om het laten zien