Home / Veranderen
Veranderen
HET SPECIALISME VAN STEYN&ALLBERG IS HET STERKER MAKEN VAN MENSEN EN ORGANISATIES MET ONZE BOOST-AANPAK
Wat is Veranderen?
Veranderen draait om verbetering, vooruitgang en correctie en is de basis om als organisatie, team of individu te veranderen. Improvement (procesverbetering) gaat om het proactief identificeren, analyseren en verbeteren van bedrijfsprocessen. Daarbij kan het gaan om allerlei processen in bijvoorbeeld productie, finance en verkoop. Kortom, in elke denkbare discipline en of branche. Vaak zijn het processen waarbij meerdere afdelingen betrokken zijn. Door goed naar deze processen te kijken, kan je verbeteringen bereiken die op kunnen lopen tot wel 30%. Bovendien vermindert de werkdruk, zijn klanten tevreden en als bijkomend effect gaan de kosten omlaag. Meteen doen zou je denken, toch gebeurt dit veel te weinig.
Wat levert Veranderen je op?
Een verandertraject kun je als een project insteken (eenmalige verbetering). Lastiger is het, om het integraal in een organisatie te implementeren, maar dit levert wél meer resultaat op. Deze aanpak leidt tot het continu verbeteren van processen en mensen in je organisatie. Veranderen levert meestal een direct zichtbare verbetering op. De ROI van een dergelijk traject is vaak zeer positief.
Onze Aanpak
Wij werken volgens Boost aanpak. Een belangrijk onderdeel van deze aanpak is dat we door mensen uit de organisatie goed te betrekken en ze zelf door ervaring en beleving, het proces te laten verbeteren. Je organisatie veranderd in kleine stapjes, steeds een beetje beter, onder begeleiding van een procesbegeleider van Steyn&Allberg. De focus ligt in dit geval op leren veranderen van de mensen, het gedrag, de kennis, kunde, attitude én natuurlijk het proces. Het zijn trajecten die meer tijd vragen, maar een (veel) hoger rendement hebben. Dit rendement kunnen we meten met onze BOOST methode. Met deze aanpak kun je daadwerkelijk de cultuur veranderen van een organisatie.
Focus op de klantvraag
Bij elk type bedrijf of organisatie zijn het uiteindelijk de klanten die bepalen of het goed gaat. Als organisatie bepaal je wat er nodig is om je klanten te bedienen, je purpose. Echter, de meeste organisaties zijn niet volgens die vragen georganiseerd, maar meer traditioneel in afdelingen. Denk bijvoorbeeld aan customersupport of een verkoopafdeling. Organisaties zijn doorgaans niet georganiseerd rondom hun primaire dienstverlening of taak. Bedrijfsprocessen lopen dan ook meestal over meerdere afdelingen heen. Hiervoor is samenwerken essentieel en is het creëren van een gemeenschappelijk belang, een belangrijk uitgangspunt. De focus ligt vaak op het optimaliseren van een afdeling. De focus zou echter beter kunnen liggen bij het optimaal realiseren van de primaire taak van de organisatie.