Gedragsprofielen geven een betrouwbaar en objectief beeld van zowel het natuurlijke gedrag van een individu, als het gedrag dat hij of zij als reactie op de omgeving vertoont. Iedere analyse levert een unieke persoonlijke rapportage op die uitgaat van de individuele gedragskenmerken.
Een gedragsprofiel dat niet alleen verklaart hoe wij ons gedragen, wat onze persoonlijkheidskenmerken zijn en hiermee het topje van de ijsberg laat zien. Steyn&allberg verstrekt een uitgebreide uitleg over waarom mensen zich onder bepaalde omstandigheden (nu en in de toekomst) gedragen. Een gedragsprofiel dat uitgaat vanuit het individu zelf.
De meeste persoonlijkheidsmodellen die tot nu toe zijn ontwikkeld, zijn gebaseerd op wiskundig-statistische observatie van menselijk gedrag. Dus wetenschappelijk goed onderbouwd en zeer geschikt voor communicatie doeleinden.
Het werpt nieuw licht op de oorsprong van de drijfveren van mensen. Het identificeert de diepe en blijvende (primaire) drijfveren die onze plezierlijnen, onze aanleg en onze weerstand tegen falen definiëren. Het onderscheidend vermogen zit juist in de drijfveren ten opzichte van hen die oppervlakkige en onstabiele (secundaire) motivaties hebben.
Naast het inzicht in de drijfveren en motivaties, verschaft Steyn&Allberg inzicht in de sociale positie in het team (assertiviteit), verbonden aan, de drijfveer van onze instinctieve zelfvertrouwen of het vertrouwen dat wij hebben in anderen.
Tenslotte krijgen we inzicht in ons vermogen om ons aan te passen en onze «mindsets» te veranderen, om met veranderingen om te gaan en complexe en onzekere situaties op te lossen.
Jouw succes en jouw missers hangen voor een groot deel af van hoe je op een ander overkomt, en jouw interpretatie van de feedback daarop. Dat heeft alles te maken met ‘actie/reactie’, ‘zenden/ontvangen’, ‘begrip/onbegrip’ en ‘meewerken/tegenwerken’. Ofwel je gedrag.
Wij kunnen gebruik maken van 4 professionele meetinstrumenten op het gebied van gedrag. Dit zijn Mytalentboard, Mapstell, DISC en MBTI.
Wij adviseren u graag over het analyseren en inzetten van een gedagsinstrument om communicatie te verbeteren.
Download white paper ‘Datagedreven besluitvorming’
Welkom! Leuk dat je interesse hebt in onze diensten. Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies zoals omschreven in ons cookiebeleid.