Wat zijn Commerciële vaardigheden?

Wat leert u in de training Commerciële vaardigheden. Hoe gebruikt u ze en hoe zet u ze in? Wat wij zien dat is dat scherpte op het gebied commerciële vaardigheden belangrijker is dan ooit. Het gaat er nu om uw commerciële vaardigheden zo effectief mogelijk in te zetten, waardoor u groeit in uw commerciële functie. In de training commerciële vaardigheden leert u uzelf, uw bedrijf en uw producten en/of diensten met overtuiging te presenteren dat klanten daar volmondig “JA” tegen zeggen. Steyn & Allberg helpt u om hierbij uw grenzen te verleggen. Welke onderdelen komen onder anderen aan bod tijdens de commerciële vaardigheden training?

  • Hoe u uzelf presenteert en wat uw stijl is
  • Inzicht in de behoefte van uw klant
  • Leert u deze behoefte omzetten in een waarde
  • Bouw uw zakelijk (commercieel) netwerk op
  • Hoe u een aanbod doet dat klanten niet kunnen weigeren
  • En hoe u een koud acquisitiegesprek voert
  • Uw klantcontact optimaliseren

VOORDELEN VAN HET VERBETEREN VAN UW COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN

commerciele vaardigheden steyn@allberg

Wat is uw onderscheidend vermogen? Hoe laat u zien dat u en uw bedrijf ‘de beste’ zijn? Na de Steyn & Allberg training commerciële vaardigheden bent u in staat om deze toegevoegde waarde beter te verkopen, waarbij u opschuift van een ‘productverkoper’ naar een oplossingsgerichte adviseur die veel meerwaarde biedt. Met meer commercieel zelfvertrouwen en de juiste commerciële vaardigheden maakt u het verschil. U geeft de klant het gevoel dat hij/zij niet zonder u kan. Op authentieke wijze wint u snel het vertrouwen van de klant, waardoor het voor u gemakkelijker wordt om uw omzetdoelstelling te realiseren. Ook geven wij u tips hoe u een langdurige relatie met uw klant opbouwt.

Wilt u graag meer informatie over onze commerciële vaardigheden training of u zich meteen aanmelden? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen u, en uw collega’s, graag op weg om uw commerciële rendement te verbeteren.

WAT ZIJN COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN?

Wat zijn nou eigenlijk belangrijke commerciële vaardigheden waarover u moet beschikken als u commercieel succesvol wilt zijn? Is dat alleen een vlotte babbel, een maatpak en een snelle auto, of komt daar veel meer bij kijken? Het antwoord is ja, daar komt heel veel meer bij kijken. En vlotte babbel is prima, daar redt u het echter niet mee.

BELANGRIJK: EEN GROOT INLEVINGSVERMOGEN

Commerciële vaardigheden die u elke dag opnieuw toepast zijn een goed analytisch vermogen, een oplossingsgerichte handelswijze, een groot inlevingsvermogen en kunnen en willen luisteren naar uw klanten. Overtuigen is ook een vaardigheid waarover u moet beschikken om commercieel succesvol te zijn. Belangrijk is ook commercieel inzicht. U zou dit het best kunnen omschrijven als een goed inzicht in de werking van de markt en hoe daar optimaal van te profiteren. Inzicht is wellicht wel de meest lastige eigenschap om aan te leren. Inzicht heeft u of heeft u niet. Vrijwel alle andere commerciële vaardigheden kunt u verbeteren door regelmatig trainingen te volgen.

DE TOEKOMSTMOGELIJKHEDEN VAN EEN PRODUCT

Wat u ook zeker moet kunnen is het inschatten wat de toekomstmogelijkheden van een product of dienst in de markt zijn, ook wel een SWOT-analyse genoemd. U brengt dan de sterke en minder sterke punten in beeld en onderzoekt de kansen en bedreigingen en dat het liefst heel snel.

EEN TEVREDEN KLANT MAAKT RECLAME VOOR UW BEDRIJF

Een van de belangrijkste commerciële vaardigheden is een klantgerichte houding. Een dergelijke houding voorkomt klachten en stelt de klant centraal. De klant is bij u nog echt Koning zonder voorbij te gaan aan het gegeven dat een klant behalve rechten zeker ook gewoon plichten heeft. U verleent de klant steeds de best denkbare service en houdt nauw contact met de klant, met wie u altijd helder en eerlijk communiceert. Een tevreden klant maakt reclame voor uw bedrijf, besef echter wel dat een ontevreden klant het tegenovergestelde zal doen.  Besef steeds dat elke klant een potentiële afnemer is en u houdt steeds de relatie met de klant in het oog, toont respect en gaat dienstverlenend te werk. Laat maar zien dat u echt iets voor uw klant wilt doen.

U KUNT OVERTUIGEN

U gebruikt uw commerciële vaardigheden om uiteindelijk tot een verkoop van een product of dienst te komen. Daarom dient u altijd uw product als de bekende broekzak te kennen en over de juiste uitstraling te beschikken. U luistert naar wat de klant zegt en buigt een nee door creativiteit en inventiviteit om in een ja. Hoe? Door te overtuigen, ook een belangrijke vaardigheid in de commerciële wereld om tot successen te komen.

ONTWIKKEL UW VAARDIGHEDEN OM SUCCESVOLLER TE WORDEN

Ook na een deal vergeet u de klant uiteraard niet en om uw vaardigheden verder te ontwikkelen volgt u regelmatig een commerciële vaardigheden training. Na deze training kan je er ook nog voor kiezen om het commerciële vaardigheden boek te lezen. Als u daar die vlotte babbel en een leuk, vlot pak aan toevoegt, dan is de kans op commercieel succes het grootst. Met andere woorden, u dient nogal over wat commerciële vaardigheden te beschikken voor u daadwerkelijk een product of dienst verkocht heeft. Laat u informeren over de kansen binnen het spectrum van commerciële vaardigheden door Steyn&Allberg.

Bericht Delen

ONTWIKKEL

JEZELF

IK WIL GRAAG DE WHITEPAPER ONTVANGEN.

Download white paper ‘Datagedreven besluitvorming’

wij ontwikkelen groei samen met jou

Steyn&Allberg maakt gebruik van cookies

Welkom! Leuk dat je interesse hebt in onze diensten. Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies zoals omschreven in ons cookiebeleid.