Klantgericht communiceren

Klantgericht Communiceren

Goede communicatie vaardigheden zijn in veel functies essentieel. Maar hoe komt het nu dat een gesprek de ene keer vanzelf lijkt te gaan, terwijl het de andere keer veel stroever verloopt? Dat heeft onder meer te maken met je gedrag en de manier waarop je communiceert. Want die factoren bepalen voor een groot deel hoe anderen op jou reageren. In deze training krijg je praktische handvatten om doelgericht, krachtig en overtuigend te communiceren. Je oefent verschillende gesprekstechnieken en leert hoe je jouw doelen op een respectvolle manier kunt realiseren. Zo haal je meer uit je zakelijke gesprekken, want klantgericht communiceren kun je leren!

Wat leer je in de training Klantgericht Communiceren?

Wil jij je communicatie vaardigheden verbeteren? In deze training leer je in 1 dag hoe je op een effectieve manier zakelijke gesprekken voert. Je leert hoe je jezelf sterker neerzet, hoe je jouw standpunt helder overbrengt en hoe je op een respectvolle manier feedback geeft én ontvangt. Ook leer je omgaan met lastige situaties en weerstand. Je wordt persoonlijk begeleid door een ervaren communicatietrainer. Met de training Klantgericht communiceren word je een sterke gesprekspartner, die ook oog heeft voor de ander!
Klantgericht Communiceren: een praktische en interactieve training

De training Klantgericht Communiceren is vooral heel praktisch. Geen lange theorie, maar vooral leren door te doen. Via rollenspellen oefen je hoe je een boodschap doelgericht en tactvol overbrengt. Al doende ervaar je niet alleen wat je sterke punten zijn, maar krijg je ook inzicht in je persoonlijke valkuilen. Situaties uit je eigen praktijk en jouw leerdoelen staan bij deze training centraal. Dit zorgt voor een optimaal leerresultaat. Bovendien stelt elke deelnemer een persoonlijk actieplan op. Zo kun je direct in de praktijk aan de slag met wat je hebt geleerd.

Resultaat na de training Klantegericht Communiceren

Na afloop van de training Klantegericht Communiceren:

  • Kun je jouw ideeën beter overbrengen
  • Ken je jouw eigen communicatieve sterkten en valkuilen
  • Kun je situaties beter waarnemen en inschatten
  • Weet je hoe je omgaat met lastige situaties en weerstand
  • Kun je respectvol feedback geven en ontvangen
  • Heb je meer invloed in de samenwerking met anderen

Kortom: Je bent een sterke gesprekspartner!

Wat kun je verwachten van de training?

De training Klantgericht Communiceren kent een uitgebreid programma. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Effectief waarnemen en communiceren
  • Niveaus van communicatie: je persoonlijke stijl en die van anderen
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Actief en empathisch luisteren
  • Effectief beïnvloeden
  • gesprekstechnieken
  • Techniek van vragen stellen
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met weerstand
  • DISC of octogram
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Deze training Klantgericht Communiceren is, zoals al onze programma’s ook incompany te volgen. Gewoon bij jou op locatie of een locatie naar keuze.

Geen enkele organisatie, team of mens is hetzelfde. Daarom leveren wij altijd maatwerk. Volledig afgestemd op jouw doelen en ambities. Is maatwerk dan ook duurder? Nee, maatwerk bij S&A is zeker niet duurder, maar wel een stuk duurzamer!

Meer informatie over de inhoud van de training, overige vragen of heb je behoefte aan studie- en ontwikkeladvies voor jezelf of jouw organisatie?

ONTWIKKEL

JEZELF

IK WIL GRAAG DE WHITEPAPER ONTVANGEN.

Download white paper ‘Datagedreven besluitvorming’

wij ontwikkelen groei samen met jou

Steyn&Allberg maakt gebruik van cookies

Welkom! Leuk dat je interesse hebt in onze diensten. Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies zoals omschreven in ons cookiebeleid.