TRAINER

Hans
Klippel

Hans Klippel is sinds 2018 trainer bij Steyn&Allberg.
Gespecialiseerd in Sales.

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.”

“Als u goed voor uw werknemers zorgt, dan zorgen zij goed voor de klanten! ”

over Hans Klippel

Op 11 november 1964 ben ik geboren in Delft en opgegroeid in ’s-Gravenzande in het Westland. Al op jonge leeftijd wilde ik ‘iets’ met auto’s gaan doen. Dat nam, bijna vanzelfsprekend, een aanvang met zelf sleutelen aan eigen brommers en auto’s, gevolgd door een technische opleiding aan de MTS Autotechniek in Apeldoorn. Aansluitend heb ik de business opleiding aan het IVA in Driebergen gevolgd. Door de jaren heen groeide de belangstelling voor mensen en hun gedrag, dit werd een passie. Dat resulteerde, na een burn-out in 1996, uiteindelijk in een avondstudie organisatiepsychologie.

Hans Klippel in de rol van trainer

De wens om trainer te worden leidde mij in 2006 naar de Nederlandse importeur van Toyota en Lexus. Toen daar na tien jaar werd gereorganiseerd kreeg ik de mogelijkheid om een eigen trainingsbureau te starten.
Samenwerken met andere trainers maakt de individuele trainer sterker en draagt bij aan de continue ontwikkeling van allen. Mijn zoektocht naar samenwerking eindigde bij Steyn&Allberg en ik mag sinds 2018 deel uitmaken van dit team van bevlogen trainers. Buiten mijn interesse in het gedrag van mensen, mag ik mij graag verdiepen in moderne geschiedenis, vanaf ca. 1850 tot gisteren. Want gisteren is nu ook geschiedenis.

Hospitality en de klant is keizer

Ik ben een aanhanger van Stephen Covey. Voor wie hem niet kent; hij is de grootmeester in persoonlijke ontwikkeling. In zijn werkzame leven heeft deze gedragswetenschapper zich beziggehouden met het ontrafelen van het menselijk gedrag, hetgeen heeft geresulteerd in verscheidene boeken over dit interessante onderwerp.
Een tweede passie is Hospitality. Voornamelijk volgens de regels van het Japanse Omotenashi. Vrij vertaald betekent dit ‘de klant is Keizer’ en ‘Oprechte dienstbaarheid’.

Japanse cultuur

Het is een ingebakken onderdeel van de Japanse cultuur. Ik heb Omotenashi diverse malen mogen beleven in Japan en het heeft een grote indruk op mij achtergelaten. In hospitality trainingen ga ik graag met medewerkers aan de slag om gastvrijheid op een hoog niveau te brengen. Gastvrijheid is uiteraard niet een op zichzelf staand begrip. Het kan uitstekend worden toegepast om klanten aan een bedrijf te binden, zodat zij vaker terugkomen en gemiddeld méér besteden in het bedrijf of in de winkel. Het implementeren van Omotenashi in een salesorganisatie levert dus meer omzet op.

Hans Klippel prive

Naast trainer ben ik ook vader van een geweldige zoon en dochter, partner en voorganger in de Rooms katholieke kerk.
Epictetus, de stoïsche wijsgeer uit de eerste eeuw van onze jaartelling heeft dit op laten tekenen: “Iedereen wist dat het niet kon, totdat iemand kwam die dat niet wist”. 

Dit is ook mijn motto: (mee)denken over hoe missie, visie, plannen en voornemens wél kunnen worden geïmplementeerd en uitgevoerd, zonder terughoudendheid, zonder beperking, zonder negatieve inzet. Gewoonweg, omdat denken en doen in oplossingen meer oplevert dan het bedenken waarom iets niet zou kunnen.
Deze positieve inzet mag een klant of opdrachtgever van mij verwachten.

IK WIL HANS PERSOONLIJK ONTMOETEN

ONTWIKKEL

JEZELF

IK WIL GRAAG DE WHITEPAPER ONTVANGEN.

Download white paper ‘Datagedreven besluitvorming’

wij ontwikkelen groei samen met jou

Steyn&Allberg maakt gebruik van cookies

Welkom! Leuk dat je interesse hebt in onze diensten. Wij maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies zoals omschreven in ons cookiebeleid.